/*
NL
"Live ARtificial life" is een augmented reality (AR) versie van het klassieke "Game of Life" principe, reeds in 1970
ontwikkeld door de Britse wiskundige John Horton Conway. Al decennia lang leven er in computers wereldwijd
virtuele organismen in 2D grids een 'artificial life'. Hun bewegingen en evolutie gebaseerd op een aantal wiskundige
regels en een stel initiële inputs.
Middels mobiele augmented reality techniek van het Nederlandse bedrijf Layar wordt deze 'artificial lifeform' nu gekruist met de fysieke ruimte, en daarmee een stuk minder 'artificial'. Wandelen temidden van de artificiële levensvormen behoort straks tot de mogelijkheden met behulp van iPhone en Android telefoons die toegang geven tot het parallele universum van de plaatsgebonden virtuele ruimte. Nieuwe experimentele creaties kunnen met de smartphones in de ruimte worden geplaatst en de geografische verspreiding en evolutie van gecreërde lifeforms kan ermee op de voet gevolgd worden, alsmede de dynamiek die onstaat in deze multi-user 3D versie van Conway's game. AR kunstenaar Sander Veenhof zal tijdens het Japan Media Arts Festival in Tokyo de virtuele dimensie 'echt' tot leven wekken. De aanwezigheid van het onzichtbare leven wat het Media Arts Festival zal doorkruisen, zal bekend worden gemaakt door o.a. een presentatie in de Super Deluxe Club tijdens de PLANETART avond aldaar. Verder zal er via Twitter en fysiek op straat aandacht worden getrokken voor de virtuele installatie, zoals dat eerder gebeurde voor o.a. De "AR Flashmob" en de AR guerrilla expositie in het MoMA in New York (sndrv.nl/arflashmob en sndrv.nl/moma). De techniek waarmee deze interactieve vorm van AR is gerealiseerd is de mobiele Layar AR browser en AR server-architectuur van het Nederlandes bedrijf Layar, dat momenteel wereldwijd aan de weg timmert om het voornaamste platform op het gebied van augmented reality te worden. (Layar "Most Disruptive Innovator at Deloitte Fast50") */ ?> |
The outbreak of virtual life is the result of the launch of an augmented reality (AR) version of the classic "Game of Life" principle, originally developed in 1970 by British mathematician John Horton Conway. For decades, virtual organisms have been living an 'artificial life' in 2D grids on computers worldwide. Their movements and evolution based on a number of mathematical rules and a set of initial inputs.
/*
> PROJECT PRESENTATION:
Through mobile augmented reality technology (Layar) this 'artificial life form' now enters the physical space, thereby becoming a lot less 'artificial'. Walking amid the artificial life forms you create is possible using an iPhone or Android phone, which provides access to the parallel universe of locative virtual space. New experimental creations can be launched in public space and the geographical distribution and evolution of life forms created can be closely monitored, as well as the dynamics and confrontations within this multi-user 3D version of Conway's game. An explanation of the recently started and still ongoing spread of ARtificial life throughout the city of Tokyo (and possibly worldwide) will be given at Club Superdeluxe, Tokyo, on the 9th of Februari, as part of the PLANETART CyberAttacks XXXL program > SCREENSHOTS / PHOTOS > VIDEO SDLX TOKYO, JAPAN - FEB 9TH */ ?> |
|
|
|
/* */ ?> | |
| ||